IN GESPREK MET DE BESLISSER
Na een persoonlijk gesprek met de beslisser van de organisatie, geeft Subvast direct inzicht in subsidiekansen.
Een open en eerlijke dialoog staat centraal. Samen met Directeuren, ICT Managers en Managers Technische Dienst,
inventariseert Subvast innovatiemogelijkheden binnen het bedrijf. Daarnaast is Subvast de gesprekspartner voor subsidieverleners.

DE DRIETRAP VAN SUBVAST: ADVISERING, AANVRAAG EN VERANTWOORDING
1. Advisering
Subvast maakt na het eerste gesprek een top vijf van subsidieregelingen
met een potentiële slagingskans, op basis van no cure no pay.

2. Aanvraag
Na het maken van afspraken over de condities van de samenwerking, gaat Subvast
aan de slag met de opdracht. Het advies wordt vertaald naar één of meerdere
subsidieaanvragen, die Subvast volledig verzorgt: van aanvraag tot en met controle.

3. Verantwoording
Het inrichten van een goede subsidieadministratie is essentieel om de toegezegde
subsidie ook daadwerkelijk te ontvangen. Begrote kosten, zoals loonkosten dien
je bijvoorbeeld aantoonbaar te maken door middel van een urenadministratie.
Veelal moet de administratie worden voorzien van een accountantsverklaring.

Subvast adviseert en ondersteunt bij het systematisch vastleggen van alle bewijzen,
vanaf de start. Subvast gaat verder dan het verzorgen van de aanvraag alleen.
Dat betekent dat we ook bij het controlegesprek aanwezig zijn. We blijven betrokken
in het hele proces en brengen eventuele risico’s in kaart. Onaangename verrassingen,
zoals het schrappen van subsidies? Deze helpt Subvast voorkomen.